Usługi

NASZE USŁUGI

OCENA PROCESÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ (DIAGNOZA)

Pomaga dokładnie określić z jakimi zaburzeniami boryka się dziecko. Przed spotkaniem wysyłany jest kwestionariusz sensomotoryczny do rodziców aby przyspieszyć proces przeprowadzania diagnozy. Pytania w kwestionariuszu dotyczą rozwoju dziecka w pierwszych miesiącach życia oraz możliwych objawów zaburzeń integracji sensorycznej. Następnie podczas kilku spotkań terapeuta uzupełnia potrzebne informacje o dziecku, przeprowadza szereg testów i obserwacji w celu napisania opinii z diagnozy oraz sporządzenia zaleceń do domu. Początkowo przeprowadza on próby obserwacji klinicznej w celu ustalenia hipotezy zaburzeń SI (sprawdzana jest równowaga, reakcje obronne, koordynacja, praca oczu, napięcie mięśniowe, reakcja na bodźce przedsionkowe, dotykowe i proprioceptywne). Jeśli dziecko ukończyło 4 rok życia możliwe jest wykonanie standaryzowanych testów SIPT (Sensory Integration and Praxis Tests), które są używane na całym świecie jako rzetelne narzędzie diagnostyczne. Na samym końcu odbywa się spotkanie w celu omówienia wyników testów i wniosków opisanych w opinii.

TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Podczas terapii dziecko pracuje nad wyrównaniem deficytów w obrębie narządu ruchu oraz zmysłów, a także uczy się generować odpowiedzi adaptacyjne na docierające ze świata zewnętrznego oraz ciała bodźce. Poziom trudności zadań oraz rodzaj aktywności dobierane są do potrzeb sensorycznych i fizycznych dziecka, terapia prowadzona jest w formie zabawy w przyjaznej atmosferze, a terapeuta wspiera dziecko podczas pokonywania nowych wyzwań. Przykładowe aktywności to: ćwiczenia na sprzęcie podwieszanym w różnych pozycjach ciała, jazda na deskorolce w pozycji na brzuchu, przeciąganie liny, rzuty do celu podczas skoków na trampolinie, przeskakiwanie przez przeszkody zwisając na trapezie gimnastycznym, „zrób tak jak ja”, zabawy w masach sensorycznych czy masaże różnymi fakturami. Dzięki terapii integracji sensorycznej dziecko będzie lepiej skoncentrowane, stabilniejsze, poprawi się jego równowaga, zmniejszą się lub znikną objawy nadwrażliwości dotykowej. Jest to świetna forma terapii przyjaznej dziecku, mali pacjenci uwielbiają aktywności na sali SI.

EKSPERYMENTY DLA DZIECI

BUM CYK Laboratorium Eksperymentów są to warsztaty kreatywno-naukowe mające za zadanie rozbawić, zaciekawić, a także nauczyć dziecko koncentracji na zadaniu i współpracy z innymi osobami. Starsze dzieci uczą się również podstawowych praw fizyki czy chemii, dzięki czemu w przyszłości mogą wykazywać większe zainteresowanie przedmiotami ścisłymi w szkole. Tematy zajęć dobierane są indywidualnie do wieku dzieci. Nawet najmłodsi mają możliwość samodzielnie wykonywać proste doświadczenia czy obserwować pokazy wykonywany przez osobę dorosłą. Starsze dzieci mogą wykonywać eksperymenty od podstaw samodzielnie dodając wszystkie składniki, a także są pomocnikami w trakcie bardziej skomplikowanych doświadczeń. W trakcie zajęć wykonywane są również kreatywne prace plastyczne przy użyciu niekonwencjonalnych metod. BUM CYK to nowatorska forma prowadzenia zajęć z dziećmi, dostarczająca różnorodnych bodźców sensorycznych, ucząca wykonywania nieskomplikowanych doświadczeń, a także rozwijająca zainteresowania. Dzieci, które raz brały udział w naszych warsztatach z niecierpliwością czekają na kolejne.

ZAJĘCIA GRUPOWE

Zajęcia ruchowo-sensoryczne dla najmłodszych prowadzone są w małych grupach, na sali terapeutycznej wyposażonej w specjalistyczny sprzęt do terapii integracji sensorycznej lub na sali gimnastycznej. Podczas zajęć dzieci uczą się korzystać ze sprzętów takich jak np. drabinki, różnorodne huśtawki, deskorolka czy trapez, co wpływa pozytywnie na ogólną poprawę kondycji fizycznej oraz napięcia mięśniowego, równowagi, koordynacji oko-ręka, a także powoduje wzmocnienie mięśni. W trakcie zabawy dostarczane są również bodźce wzrokowe (np. podczas oglądania podświetlanych kolorowych butelek czy ćwiczenia wodzenia za przedmiotem), dotykowe (np. zabawa masami sensorycznymi, zbieranie przedmiotów o różnych fakturach) czy węchowe (np. zagadki zapachowe lub samodzielne robienie pachnących mas z mąki, wody, barwników spożywczych i olejków zapachowych).

BADANIA PRZESIEWOWE

Polegają na sprawdzeniu reakcji adaptacyjnych dziecka na poszczególne bodźce (przedsionkowe, proprioceptywne, dotykowe, słuchowe, wzrokowe, smakowe czy węchowe) i obserwacji zachowania dziecka w sytuacjach podczas zajęć grupowych na sali wyposażonej w sprzęt do terapii metodą integracji sensorycznej lub (w przypadku braku takiej sali) na obserwacji zachowania dziecka w przedszkolu czy szkole. Podczas badania wykonywane są również wybrane testy obserwacji klinicznej. Dodatkowo terapeuta sprawdza czy nie występują wady postawy takie jak np.: nieprawidłowe ustawienie kolan (koślawość, szpotawość) lub stóp (koślawość, płaskostopie), wady kręgosłupa (skolioza, plecy okrągłe, plecy okrągło-wklęsłe, plecy, wklęsłe, plecy płaskie) i inne. Po przeprowadzeniu wstępnej oceny informujemy rodziców/opiekunów o tym czy u jego pociechy jest ryzyko wystąpienia zaburzeń integracji sensorycznej lub/oraz czy występują wady postawy.

KONSULTACJE

To kiedy bez zbędnego pośpiechu możemy porozmawiać o Państwa dziecku, omówić plan terapii, postępy (jeśli dziecko jest już w terapii), a także wspólnie przyjrzeć się zachowaniu, reakcjom i trudnościom, które występują u dziecka. Chętnie zaprezentujemy sprzęt, na którym dziecko ćwiczy lub dopiero będzie ćwiczyć, pokażemy co warto kupić i jak w warunkach domowych wspomagać rozwój malucha. Naszym zadaniem jest pomóc Państwu w radzeniu sobie z trudnościami sensorycznymi dziecka, dlatego postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania. Zapraszamy do kontaktu!

NASZE USŁUGI

OCENA PROCESÓW INTEGRACJI SENSORYCZNEJ (DIAGNOZA)

Pomaga dokładnie określić z jakimi zaburzeniami boryka się dziecko. Przed spotkaniem wysyłany jest kwestionariusz sensomotoryczny do rodziców aby przyspieszyć proces przeprowadzania diagnozy. Pytania w kwestionariuszu dotyczą rozwoju dziecka w pierwszych miesiącach życia oraz możliwych objawów zaburzeń integracji sensorycznej. Następnie podczas kilku spotkań terapeuta uzupełnia potrzebne informacje o dziecku, przeprowadza szereg testów i obserwacji w celu napisania opinii z diagnozy oraz sporządzenia zaleceń do domu. Początkowo przeprowadza on próby obserwacji klinicznej w celu ustalenia hipotezy zaburzeń SI (sprawdzana jest równowaga, reakcje obronne, koordynacja, praca oczu, napięcie mięśniowe, reakcja na bodźce przedsionkowe, dotykowe i proprioceptywne). Jeśli dziecko ukończyło 4 rok życia możliwe jest wykonanie standaryzowanych testów SIPT (Sensory Integration and Praxis Tests), które są używane na całym świecie jako rzetelne narzędzie diagnostyczne. Na samym końcu odbywa się spotkanie w celu omówienia wyników testów i wniosków opisanych w opinii.

TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ

Podczas terapii dziecko wyrównuje deficyty w obrębie narządu ruchu oraz zmysłów, a także uczy się generować odpowiedzi adaptacyjne na docierające ze świata zewnętrznego oraz ciała bodźce. Poziom trudności zadań oraz rodzaj aktywności dobierane są do potrzeb sensorycznych i fizycznych dziecka, zajęcia prowadzone są w formie zabawy w przyjaznej atmosferze, a terapeuta wspiera dziecko podczas pokonywania nowych wyzwań. Przykładowe aktywności to: ćwiczenia na sprzęcie podwieszanym w różnych pozycjach ciała, jazda na deskorolce w pozycji na brzuchu, przeciąganie liny, rzuty do celu podczas skoków na trampolinie, przeskakiwanie przez przeszkody zwisając na trapezie gimnastycznym, „zrób tak jak ja”, zabawy w masach sensorycznych czy masaże różnymi fakturami. Dzięki terapii integracji sensorycznej dziecko będzie lepiej skoncentrowane, stabilniejsze, a także poprawi się jego równowaga, zmniejszą lub znikną objawy nadwrażliwości dotykowych czy lęku grawitacyjnego. Jest to świetna forma terapii przyjaznej dziecku, mali pacjenci uwielbiają aktywności na sali SI.

MALI NAUKOWCY – EKSPERYMENTY DLA DZIECI

Są to zajęcia kreatywno-naukowe, mające za zadanie rozbawić, zaciekawić, a także nauczyć dziecko współpracy z innymi osobami. Starsze dzieci uczą się również podstawowych praw fizyki czy chemii, dzięki czemu w przyszłości mogą wykazywać większe zainteresowanie przedmiotami ścisłymi w szkole. Tematy zajęć dobierane są indywidualnie do wieku dzieci. Najmłodsi mają możliwość samodzielnie wykonywać różnorodne tęczowe masy sensoryczne, dodawać bezpieczne składniki podczas doświadczeń wykonywanych przez osobę dorosłą czy obserwować „wybuchy” kolorowych wulkanów ćwicząc koncentrację. Starsze dzieci mają możliwość od podstaw wykonywać eksperymenty samodzielnie dodając składniki. “Mali Naukowcy” to nowatorska forma prowadzenia zajęć z dziećmi, dostarczająca różnorodnych bodźców sensorycznych, ucząca wykonywania nieskomplikowanych doświadczeń, a także rozwijająca zainteresowania. Dzieci z niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia.

ZAJĘCIA GRUPOWE

Zajęcia ruchowo-sensoryczne dla najmłodszych prowadzone są w małych grupach na sali terapeutycznej wyposażonej w specjalistyczny sprzęt do terapii integracji sensorycznej lub na sali gimnastycznej. Podczas zajęć dzieci uczą się korzystać ze sprzętów takich jak np. drabinka, huśtawka czy deskorolka, co wpływa pozytywnie na ogólną poprawę kondycji fizycznej oraz napięcia mięśniowego, równowagi, koordynacji oko-ręka, a także powoduje wzmocnienie mięśni. W trakcie zabawy dostarczane są również bodźce wzrokowe (np. podczas oglądania podświetlanych kolorowych butelek czy ćwiczenia wodzenia za przedmiotem), dotykowe (np. zabawa masami sensorycznymi, zbieranie przedmiotów o różnych fakturach) czy węchowe (np. zagadki zapachowe lub robienie pachnących mas z mąki, wody, barwników spożywczych i olejków zapachowych).

BADANIA PRZESIEWOWE

Polegają na sprawdzeniu reakcji adaptacyjnych dziecka na poszczególne bodźce (przedsionkowe, proprioceptywne, dotykowe, słuchowe, wzrokowe, smakowe czy węchowe) i obserwacji zachowania dziecka w sytuacjach podczas zajęć grupowych na sali wyposażonej w sprzęt do terapii metodą integracji sensorycznej lub (w przypadku braku takiej sali) na obserwacji zachowania dziecka w przedszkolu czy szkole. Podczas badania wykonywane są również wybrane testy obserwacji klinicznej. Dodatkowo terapeuta sprawdza czy nie występują wady postawy takie jak np.: nieprawidłowe ustawienie kolan (koślawość, szpotawość) lub stóp (koślawość, płaskostopie), wady kręgosłupa (skolioza, plecy okrągłe, plecy okrągło-wklęsłe, plecy, wklęsłe, plecy płaskie) i inne. Po przeprowadzeniu wstępnej oceny informujemy rodziców/opiekunów o tym czy u jego pociechy jest ryzyko wystąpienia zaburzeń integracji sensorycznej lub/oraz czy występują wady postawy.

KONSULTACJE

To moment kiedy możemy dłużej porozmawiać na tematy związane z Państwa dzieckiem. Jest to czas kiedy bez zbędnego pośpiechu możemy omówić plan terapii lub postępy (jeśli dziecko jest już w terapii), a także wspólnie przyjrzeć się zachowaniu, reakcjom i trudnościom, które występują u dziecka. Chętnie zaprezentujemy sprzęt, na którym dziecko ćwiczy lub dopiero będzie ćwiczyć, pokażemy co warto kupić i jak w warunkach domowych wspomagać rozwój malucha. Naszym zadaniem jest pomóc Państwu w radzeniu sobie z trudnościami sensorycznymi dziecka, dlatego postaramy się odpowiedzieć na wszystkie pytania. Zapraszamy do kontaktu!